Cara Rawat Buasir Terkeluar Dengan Cepat Tanpa Rasa Sakit

Terasa sakit bila membuang air besar?
Adakah anda terkena buasir?
Apa nak buat bila buasir terjadi?






Buasir ialah keadaan dimana salur darah vena membesar, meradang dan membengkak dibahagian bawah rektum dan dubur.
Buasir ini amat menyakitkan, pedih, perit dan berasa tidak selesa.
Tapi, ramai yang merasa segan dan malu untuk berjumpa doktor bila buasir terjadi. Mereka beranggapan ianya sesuatu yang memalukan.





Jika tidak bertindak dari awal ianya akan menjadi bertambah serius dan boleh menyebabkan keadaan menjadi lebih parah dan memerlukan pembedahan.








Buasir terbahagi kepada 2 jenis

1) Buasir dalaman

-Buasir dalaman  berlaku apabila salur darah vena membengkak dilapisan dalam rektum. Pesakit buasir akan mendapati ada pendarahan selepas membuang air besar, tetapi tidak sakit.

Ada sesetengah pesakit buasir merasakan seperti ada unjuran yang terkeluar daripada dubur selepas membuang air besar. Unjuran ini akan hilang sendiri, atau perlu ditolak semula unjuran ini masuk kedalam.







2) Buasir luaran

- Buasir luaran berlaku apabila salur darah vena membengkak di bahagian bawah kulit luar dubur. Pesakit buasir akan mengalami pendarahan, rasa sakit, rasa gatal atau dubur bengkak semasa membuang air besar. Rasa sakitnya juga berbeza-beza.

Ada pesakit yang mungkin rasa sedikit tidak selesa, ada pesakit rasa panas atau amat pedih. Sakit terlalu kuat mungkin  akan berlaku apabila salur darah tersumbat oleh darah beku.







Penyebab utama buasir

1) Meneran dengan kuat ketika membuang air besar(najis keras/sembelit)

2) Sentiasa duduk

3) Duduk mencangkung dalam tandas terlalu lama.

4) Cirit-birit yang teruk, kerap dan berpanjangan.

5) Mengangkat berat secara berlebihan dan berpanjangan

6) Bersalin normal yang tidak teratur

7) Berat badan berlebihan

8) Berdiri terlalu lama

9) Bagi wanita hamil, pembesaran janin menyebabkan tekanan ke bahagian     dubur dan juga perubahan hormon.




Kesemua diatas menyebabkan penambahan tekanan kepada salur darah vena dan rektum dan dubur yang seterusnya menyebabkan salur darah vena membesar dan membengkak menjadi buasir. kita masih boleh berusaha untuk mendapatkan rawatan dan berusaha dengan pengambilan suplemen yang boleh membantu.










Set atasi buasir


1) Vivix

- Vivix membantu dalam memulihkan sel sehingga ke peringkat paling asas tubuh kita iaitu DNA. Rosak atau sihatnya struktur sel badan kita itu akan menentukan kesihatan struktur sel badan kita. Dalam isu buasir, organ yang dimaksudkan adalah organ usus.


Jadi amat penting untuk pulihkan organ yang bermasalah dari peringkat DNA nya dan vivix mampu lakukan. Vivix merupakan antioksidan yang sangat tinggi.







2) Ostematrix

- Ostematrix kalsium yang bertindak melancarkan dan melawaskan pembuangan sisa pepejal daripada usus dan pesakit akan mudah membuang. Kesakitan juga dapat dikurangkan dan pembuangan tidak lagi menjadi pengalaman yang menakutkan.
 Jika masalah sembelit tidak dapat diatasi, bagaimana ingin mengelak tekanan terhadap salur darah vena dan dubur kan? Jadi kita kurangkan sembelit agar buasir dapat diatasi.








3) Omega guard

- Pesakit akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur keatas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Bengkak ini adalah punca daripada keradangan atau inflamation.

Omega guard bertindak sebagai anti radang dan membantu untuk mengurangkan keradangan buasir sekaligus membantu masalah dibadan, mengelakkan ia terganggu sekaligus mencegah bengkak dan mengurangkan keradangan yang berterusan.







Oleh kerana penyakit buasir ni boleh menyebabkan anda berasa tidak selesa, anda mesti berusaha untuk sembuh kan . Jika dibiarkan akan menjadi lebih parah. Mungkin juga akan mengakibatkan kanser. Mencegah adalah lebih baik dari mengubati. Hubungi saya agar saya dapat bantu anda menyelesaikan masalah anda.



Testimoni











Jaminan kami

- Shaklee merupakan suplimen semulajadi dan sentiasa memegang piagam

SELAMAT    SEMULAJADI     BERKESAN


Anda boleh memilih cod ketempat anda untuk yang berdekatan atau pos untuk yang luar kawasan. Ingin tah lebih lanjut boleh hubungi Yus di 0182438493 atau klik link www.wasap.my/60182438493/setbuasir












Comments

Popular posts from this blog

Pengedar Shaklee Aktif Kuala Lumpur, Ejen Vivix Dan Youth Shaklee

Cara Menjaga Kecantikan Kulit Muka Tanpa Bahan Kimia.

Promosi Omega Guard November 2018 - Minyak Ikan Terbaik Dan Paling Laris Abad Ini