Jeragat Degil!! Cara Atasi Jeragat Dengan Produk Berkesan

Jeragat degil diwajah?

Macam-macam produk jeragat dah cuba namun hasilnya semakin teruk?
Adakah punca dari kemikal yang berlebihan dalam produk yang diguna?



Apa itu jeragat?


Jeragat atau nama saintifiknya Melasma adalah salah satu dari masalah kulit yang sangat biasa di kalangan penduduk asia umumnya dan Malaysia. Jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat selain menjejaskan penampilan.



Punca jeragat terjadi


1) Cahaya matahari

- Cahaya matahari mengandungi sinar ultra violet A dan B yang boleh menyebabkan kerosakan sel kulit kita. Kesan sinar uv bukan saja menyebabkan jeragat malah menyebabkan kanser kulit.


2) Kehamilan

- Bagi anda yang pernah hamil tentu biasa mengalami banyak masalah kulit ketika hamil. Antaranya kegatalan, kulit pecah, jerawat dan jeragat. Bagi sesetengah ibu, masalah kulit akan hilang selepas bersalin, tapi ada yang kekal dengan masalah berikut.


3) Hormon tak stabil

- Kajian menunjukkan hormon tidak stabil seperti membuat rawatan hormon mengandungi estrogen atau progestron menjadi punca masalah jeragat.


4) Pengambilan ubatan

- Ini merupakan punca jeragat yang jarang benar kita sedari. Pengambilan beberapa jenis ubat boleh memberi side efek pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan sel baru yang sihat dan aktif.


5) Keturunan

-Kemungkinan dari keturunan atau ginetik iaitu dari datuknenek, ibubapa atau ahli keluarga yang lain mempuyai jeragat. Tapi jangan risau, insyaallah boleh diatasi.


6) Kurang antioksidan dalam badan

- Kita kurang makan seperti sayur atau buah, ia mengakibatkan kita kekurangan vitamin c dan e. Antioksidan bantu lawan radikal bebas. Jika badan kita kurang antioksidan akan mengakibatkan cepat terjadi jeragat.


7) Bahan pewangi dan kosmetik

- Bahan yang terkandung dalam pewangi dan kosmetik mungkin mengandungi kemikal. Itu juga menjadi salah satu punca terjadi jeragat.


Tapi jangan risau sebab saya bantu anda hilangkan jeragat anda dengan produk yang selamat.



Produk atasi jeragat


1) Gla complex

- Gla complex mengawal keseimbangan hormon dalam badan. Sebab itulah guna produk apa pun tak jadi kerana hormon tidak stabil. Gla bantu memulihkan bintik penuaan, jeragat pada kulit dan melindungi kulit dari sinaran uv dengan vitamin e yang terkandung didalamnya.





2) Vitamin C

- Vitamin c memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen dalam kulit. Vitamin c juga antioksidan yang bantu lawan radikal bebas yang rosakkan kulit dan berfungsi untuk mencerahkan warna kulit. Vitamin c mencegah enzim dalam badan dari mengeluarkan melanin yang berlebihan apabila terdedah kepada sinar matahari.





3) Vivix

- Kandungan antioksidan yang tinggi dalam vivix mampu menghalang kerosakan sel dan merawat kerosakan. Sel yang rosak bewarna hitam. Bila mempunyai antioksidan yang tinggi. Sel-sel yang mati akan digantikan dengan sel-sel yang baru.
Jeragat ialah inflimasi kulit yang disebabkan radikal bebas. Pengambilan vivix akan membantu mengawal lambakan radikal bebas pada kulit. Selain itu resveratrol yang terkandung dalam vivix diuji 95% dapat menghalang kerosakan sel yang menyebabkan jeragat.





4) Vitamin E

 Bagi kesihatan dan kecantikan kulit, vitamin E memang sangat penting. Kandungan antioksidannya yang tinggi adalah kunci menghilangkan jeragat pada wajah. Vitamin E juga mengawal selia vitamin A bagi tujuan pemulihan kulit rosak, disamping mengurangkan jeragat dan menghalang penuaan.





Jaminan kami

Shaklee merupakan suplement semulajadi dan sentiasa memegang  piagam;


SELAMAT   SEMULAJADI    BERKESAN




Bagaimana nak dapatkan produk?

Jika anda ingin dapatkan Produk Atasi Jeragat boleh hubungi Yus di 0182438493/0172055724.


                     www.wasap.my/60172055724/setjeragat




Testimoni








Comments

Popular posts from this blog

Pengedar Shaklee Aktif Kuala Lumpur, Ejen Vivix Dan Youth Shaklee

Cara Menjaga Kecantikan Kulit Muka Tanpa Bahan Kimia.

Promosi Omega Guard November 2018 - Minyak Ikan Terbaik Dan Paling Laris Abad Ini