Cara Atasi Pedih Ulu Hati Atau Gastrik Yang Menyiksakan

Terima kasih kerana sudi luangkan sedikit masdi blog saya. Harini, saya ingin kongsikan serba sedikit info tentang masalah cara atasi pedih ulu hati atau gastrik.





Mesti ramai kengkawan yang pernah alami masalah sakit ulu hati atau lebih senang di sebut gastrik...betul? Nak-nak lagi kalau yang kena tu ibu hamil, mesti kesian kan. Mana nak jaga kandungan lagi, nak jaga diri sendiri lagi.....hmmmm.
Macam-macam suplement diambil supaya masalah gastrik hilang, tapi tak menjadi jugak.





Yang kena gastrik saja yang tahu bagaimana sakitnya, sampai nak bergerak pon susah sebab memang terasa sangat sakitnya.



Nak tau tak bagaimana sakit ulu hati atau gastrik terjadi.

Sebenarnya mungkin sebab kita terlalu banyak makan dalam satu masa, dek kerana makanan tu sedap ke, so sampai kita lupa akan akibatnya.
Mungkin juga disebabkan silap kita sendiri mengamalkan pemakanan yang tak sihat seperti makanan berlemak dan menjadikan ia kekal lama dalam badan dan lama kelamaan berpotensi menjadi sakit ulu hati atau gastrik.

Makan makanan tinggi asid, minuman ringan, berkafien dan beralkohol juga penyebab gastrik. Kepada pengemar coklat, jangan tak tahu ye.... dalam coklat ada kafien jugak tau. So mulai harini kenalah kurangkan makanan bercoklat ye.






Nak tau tak macammana nak atasi masalah gastrik atau pedih ulu hati?

Sebenarnya saya nak rekemen vitamin yang membantu anda yang mengalami masalah pedih ulu hati atau gastrik.


1)Pepermint ginger plus

- Kandungan pudina, halia, cekur dan pokok adas menjadikan pepermint ginger suplement terbaik untuk membuang angin dalam badan dan mampu melegakan pedih ulu hati atau gastrik.






2)Garlic complex

- Garlic bertindak sebagai antibiotik semulajadi dan membantu melegakan pedih ulu hati dan membuang angin dalam badan. Cuba lihat masyarakat china, kebanyakkan mereka gemar masukkan bawang putih yang lebih semasa memasak. Itu untuk mereka yang mampu menelan bawang putih lebih. Tapi saya rekemen garlic complex sebab ia lebih mudah di telan.




3)Energizing soy protien(esp)

Pengambilan sumber protien yang bagus adalah penting untuk pembinaan otot dan penjagaan organ agar kekal sihat. Jika tubuh memperolehi jumlah protien yang cukup ia boleh mengurangkan masalah pedih ulu hati. Esp memang terbukti dapat membantu mereka yang ada masalah gastrik atau sakit ulu hati.







Jika ingin mendapatkan Set gastrik shaklee ni boleh hubungi saya di 0182438493. Saya juga akan ajar cara cepat atasi masalah gastrik atau sakit ulu hati. Klik link www.wasap.my/60182438493/setgastrik

Comments

Popular posts from this blog

Pengedar Shaklee Aktif Kuala Lumpur, Ejen Vivix Dan Youth Shaklee

Cara Menjaga Kecantikan Kulit Muka Tanpa Bahan Kimia.

Promosi Omega Guard November 2018 - Minyak Ikan Terbaik Dan Paling Laris Abad Ini