Cara Atasi Gastrik Sebelum Ianya Menjadi Lebih Teruk

Gastrik memang menyakitkan sampai kadang-kadang rasa tak tau nak wat apa dah bila kena. Kalau boleh nak berguling-guling di lantai sebab tak tahan sakitnya. Ada yang sampai nak pengsan bila kena gastrik.





Gastrik ni biasanya dialami oleh orang dewasa je. Sebab apa saya cakap orang dewasa, sebab mereka ni terlalu sibuk menguruskan pekerjaan sehingga lupa untuk mengambil breakfast, lunch or dinner.








Jom kita kaji serba sedikit mengenai sakit gastrik.

Gastrk

-Gastrik ialah ulser perut dimana lapisan perut cedera akibat terhakis oleh asid gastrik. Ia akan menyebabkan sakit, pedih ulu hati dan menyebabkan masalah kesihatan yang lain. perut kita mengeluarkan asid bagi tujuan pencernaan. Asid ini bersifat menghakis. Gastrik berlaku apabila lapisan luar kulit perut cedera dan bahagian dalam terdedah.





Faktor yang menyebabkan gastrik

1)Makanan pedas
2)Makanan/minuman masam
3)Makanan bergoreng/berminyak
4)Merokok
5)Minuman berkafien
6)Tekanan emosi




Nak tau tak cara atasi gastrik ni. Sebenarnya ia boleh di atasi dengan Set Gastrik Shaklee.

Tau tak apa yang terdapat dalam set gastrik?
Set ini mengandungi:

1) Energizing soy protien(esp)

-Membantu mengurangkan keasidan dalam perut yang disebabkan oleh jus gastrik. Esp bersifat alkali dan bercampur dengan asid perut dan ia akan mengurangkan hakisan pada dinding perut.




2) B complex

-Vitamin penenang kepada pesakit gastrik, selain membantu mengatasi gastrik anda. Melengkapkan keperluan harian tubuh anda yang sangat diperlukan oleh tubuh dan sistem saraf kita. Berlainan sifat dengan pain killer yang hanya bersifat menghilangkan kesakitan sementara.






3) Ostematrix

-Vitamin yang mengandungi kalsium dengan magnesium dan vitamin D. Membantu meneutralkan asid yang telah memasuki esofogus dan menyebabkan pedih ulu hati. Kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Jika anda seorang pengemar susu adalah jarang untuk mendapat gastrik.




4) Pepermint ginger

-Membantu mengeluarkan angin dari dalam badan. Kandungan herba seperti pudina, halia, jintan hitam membantu merangsang pengaliran cecair pencernaan secara semulajadi.






Ok...ini adalah serba sedikit mengenai Set Gastrik Shaklee. Jika anda berminat untuk dapatkan boleh hubungi saya Yus di 0182438493.



testimoni



Atau boleh klik link www.wasap.my/60182438493/setgastrikshaklee







Comments

Popular posts from this blog

Pengedar Shaklee Aktif Kuala Lumpur, Ejen Vivix Dan Youth Shaklee

Cara Menjaga Kecantikan Kulit Muka Tanpa Bahan Kimia.

Promosi Omega Guard November 2018 - Minyak Ikan Terbaik Dan Paling Laris Abad Ini