Cara Mengatasi Sakit Gout Yang Amat Menyiksakan Diri.

Haii...Apa khabar semua? Semoga sihat selalu. Harini nak cerita  sedikit tentang penyakit yang biasanya dihidapi oleh kaum lelaki.


Sakit ni bukan main-main ye. Bila kena macam nak pecah kepala rasa, memang sakit. Macam mana saya tau? Pernah la tanya pesakit gout...kadang tu sampai kena amek suntikan tahan sakit. Gout juga kena pantang makan tak boleh sembarangan.Bila kena bukan sehari dua boleh baik ye...kena tanggung sakit behari-hari....siksa kan.





Jangan ambil mudah ye bila anda kena gout. Macam-macam komplikasi yang akan timbul disebabkan gout. Sebenarnya gout ni adalah keradangan di bahagian sendi. Ia berpunca dari asid urik yang terkumpul di bawah kulit, sendi-sendi dan tisu-tisu sekeliling.
Gout juga dikelaskan penyakit Arhtiritis. Bila asid urik mendap, lama kelamaan menjadi hablur garam. Hublur tu yang mencetuskan rasa sakit sendi.






Gout juga disebabkan beberapa faktor diantaranya:

1)Faktor keturunan
2)Faktor pemakanan
3)Masalah pada buah pinggang


Cara Mengatasi Gout

Terdapat beberapa kaedah untuk mengatasi masalah gout, antaranya:

-Mengamalkan diet pemakanan rendah purine dan berprotien tinggi seperti organ dalaman, bilis, sardin, telur ikan, kekacang, lemak haiwan, asparagus, kobis, cendawan dan yis.
-Ceri dan strawberi mampu mengurangkan asid urik.
-Minum air dengan banyak untuk membantu penyingkiran asid urik.
-Kawal berat badan dan bersenam.

Kebiasaanya rawatan doktor di hospital, mereka hanya syorkan amek steroid dan ubat anti radang bagi mengurangkan rasa sakit . Tapi awas ....pengambilan ubat-ubatan dari Hospital yang berlarutan akan mengundang penyakit.


Haa....apa kata anda cuba set gout dari shaklee untuk  Cara Mengatasi Masalah  Gout Yang Menyiksakan Diri.

Set ini yang mengandungi:
1)Omega Guard
2)Performance Drink
3)Alfalfa Complex
4)Vivix



1)Omega

-Membantu mengurangkan keradangan dan melicinkan sendi. Mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan,mencegah arthiritis, memelihara fungsi sendi dan melegakan gout.macam-macam lagi kelebian omega ni.




2)Performance Drink

-Membantu memelihara kandungan bendalir dalam badan untuk mengelakkan dehidrasi. Juga melancarkan proses detox buang asid urik yang berlebihan dalam badan.



3)Alfalfa Complex

Menyingkirkan toksin secara lembut dari dalam badan dan melancarkan perjalanan darah.Kajian klinikal terbukti penggunaan jangka panjang alfalfa mampu mencegah kolestrol, darah tinggi, strok dan lain-lain lagi.


4)Vivix

Vivix melindungi DNA, membaiki DNA, memberi impak positif kepada pengawalan ginetik, mengalakkan pembentukan  mitochindra di dalam sel. Melambatkan pembentukan protien AGE yang menyebabkan kerosakan sel. Vivix tinggi antioksida dan kaya resrevatrol yang membantu meperbaiki hingga ke tahap selullar seseorang.



Ini adalah antara suplement yang sesuai bagi Cara Mengatasi Gout.Semoga entry ini bermanfaat untuk anda yang mengalami sakit gout.
Jika anda ingin dapatkan set gout shaklee dari saya hubungi di talian 0182438493 atau anda juga boleh klik ke order shaklee.
Sekian terima kasih.

Pengedar Shaklee Lembah Klang
sid1222250


Comments

Popular posts from this blog

Pengedar Shaklee Aktif Kuala Lumpur, Ejen Vivix Dan Youth Shaklee

Cara Menjaga Kecantikan Kulit Muka Tanpa Bahan Kimia.

Promosi Omega Guard November 2018 - Minyak Ikan Terbaik Dan Paling Laris Abad Ini