Sembelit Ketika Hamil? Bagaimana Nak Atasinya.

Pernah tak anda hadapi Sembelit Ketika Hamil? Rasanya kebanyakkan ibu hamil  memang akan rasai kot. Sembelit ketika hamil ni adalah disebabkan berlaku perubahan hormon estrogen di dalam tubuh, kekurangan nutrisi dalam diet harian, pengambilan ubat-ubatan dan pelbagai lagi.




Semasa hamil saluran najis kita terhimpit dek kerana perut yang semakin membesar dan itu menyukarkan pembuangan air besar, hingga ada dikalangan ibu hamil yang terkena buasir akibat meneran terlalu lama.  Macam-macam cara dilakukan untuk atasi masalah sembelit. Ubat-ubatan memang tak digalakkan diambil oleh ibu hamil. Mungkin akan menjejaskan kandungan.






Tip Atasi Sembelit Bagi Ibu Hamil

-Minum air secukupnya sekurang-kurangnya 3 liter sehari.
-Makan makanan yang mengandungi serat dan fiber seperti buah-buahan, sayur-sayuran dan bijiran.
-Pembuangan mesti setiap hari, jika di tahan akan menjadi susah membuang.

Ibu hamil juga boleh amalkan Set Hamil Shaklee kerana ia sangat-sangat membantu anda mengatasi sembelit.Set hamil shaklee yang mengandungi Esp, Omega, Vitalea, B complex, Vita C  dan Ostematrix. Banyak kelebihan vitamin-vitamin ni kalau nak tau.Saya akan terangkan satu persatu kelebihannya.





1)Esp

Protien soya berkualiti tinggi membantu penghadaman, melembutkan najis, memberi tenaga kepada ibu hamil dan melegakan sembelit. Protien juga baik untuk kulit.




2)Vita C

Vita C memang terbukti dapat mengatasi masalah sembelit. Vita C yang mengandungi kesan laksatif jika diambil dalam kuantiti yang banyak. Kesan laksatif ini berguna untuk mereka yang mempunyai masalah sembelit.




3) B complex

Salah satu sebab terjadinya sembelit adalah kerana kekurangan vitamin B. Sembelit yang terlalu kerap dan berlarutan juga boleh menyebabkan buasir.




4)Omega Guard

Baik untuk sendi dan otot. Sekiranya sembelit menjadi teruk hingga buasir, ibu hamil akan mengalami kesakitan akibat tekanan otot dubur keatas bengkak tersebut sehingga proses pembuangan menjadi lebih perit. Omega bantu mengecutkan otot yang bengkak itu.





5)Vitalea

Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral. Zat besi dalam vitalea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi, mudah menyebabkan ibu pitam,lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.



6)Ostematrix

Ostematrix membantu anda mengatasi masalah sembelit dan melancarkan pembuangan. Ostematrix juga mengelakkan dari terjadi batu karang kerana penyerapan kalsium yang penuh ke dalam tulang kita. Namun begitu ia juga mempunyai fungsi yang unik iaitu melawaskan pembuangan kita.






Sememangnya harus diingat oleh ibu-ibu hamil kerana masalah sembelit ini akan berlarutan hingga bersalin dan berpantang. Dengan set hamil shaklee bukan saja sembelit dan buasir malah masalah lain seperti kencing manis, darah rendah GDM dan lain-lain lagi boleh diatasi. Dengan set hamil ini juga membantu ibu-ibu lebih bertenaga dan cerdas.


Jika anda ingin mendapatkan set hamil ini boleh hubungi saya  di 0182438493 dan boleh juga klik link www.wasap.my,60182438493

Comments

Popular posts from this blog

Pengedar Shaklee Aktif Kuala Lumpur, Ejen Vivix Dan Youth Shaklee

Cara Menjaga Kecantikan Kulit Muka Tanpa Bahan Kimia.

Promosi Omega Guard November 2018 - Minyak Ikan Terbaik Dan Paling Laris Abad Ini