Produk Atasi Buasir- Tanpa Chemical, Yakin Selamat Dan Lulus KKM

Tercari-cari Produk Atasi Buasir? Saya sedia membantu.

Tau tak apa itu buasir? Buasir ialah keadaan dimana salur darah vena, membesar, meradang dan membengkak dibahagian bawah rektum dan dubur.




Terdapat 2 jenis buasir yang diklasifikasikan mengikut dimana berlakunya pembengkakan salur darah vena tersebut. Kedua-dua jenis buasir ini mempunyai simptom dan masalah yang berbeza iaitu Buasir Luaran dan Buasir Dalaman.




Buasir Dalaman

-Ia tidak berasa sakit dan gatal kerana ia terletak jau kedalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi bila kita meneran semasa membuang air besar, ia boleh mencederakan permukaan buasir da menyebabkan berdarah.



Buasir Luaran

-Ia berlaku apabila salur darah vena membengkak dibahagian bawah kulit dubur. Pesakit akan mengalami simptom seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Ia juga memerlukan perhatian dan rawatan lanjut kerana kesakitan itu menganggu aktiviti kita. Pesakit akan berasa sakit sangat apabila buasir yang membengkak bergesel dengan najis yang hendak keluar.





Mengapa Buasir Berlaku?

Buasir boleh terjadi kepada sesiapa sahaja tidak mengira umur. Namun buasir biasanya terjadi kepada orang dewasa berusia 30 tahun keatas dan juga wanita hamil.

Buasir biasanya disebabkan;
-Sembelit
-Meneran berlebihan semasa buang air besar.
-Berat badan berlebihan.
-Berdiri terlalu lama.
-Mengangkat benda berat.
-Bagi wanita hamil, pembesaran janin menyebabkan tekanan di bahagian dubur dan juga perubahan hormon. Ia menyebabkan tekanan pada salur darah.




Langkah-Langkah Pencegahan

-Apa-apa pun penyakit,langkah terbaik adalah pencegahan.
-Makan makanan yang berserat tinggi.
-Makan banyak buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin untuk memudahkan pembuangan air besar.
-Minum air yang banyak, sekurang-kurangnya 6-8 gelas sehari.
-Makanan tambahan seperti fiber  dan citrucel membantu melegakan simptom dan pendarahan buasir.
-Jangan meneran semasa membuang air besar.
-Jangan bertangguh untuk membuang air besar.
-Bersenam dapat mengurangkan tekanan pada salur darah yang menyebabkan buasir dan juga dapat mengurangkan berat badan.

Bila diet pemakanan sudah ditukar tetapi masih mengalami buasir sudah ditukar tetapi masih mengalami buasir, kebiasaannya doktor pakar akan mencadangkan beberapa rawatan sebelum pembedahan seperti  mengikat buasir, suntikan selerothrapy dan pembekuan dengan infra merah.



Anda juga boleh mencuba Produk Atasi Buasir dari Shaklee tanpa kemikal dan diyakini selamat.

Omega Guard

-Anti keradangan. Membantu mengurangkan bengkak akibat tekanan otot dubur keatas salur darah vena dan sekitarnya, sehingga menyebabkan  pembuangan air besar menjadi amat perit. Omega guard membantu mengecutkan salur darah yang bengkak.




Ostematrix

Magnesium didalam ostematrix bantu melancarkan sistem penghadaman, melembutkan najis, melawaskan pembuangan air besar sekaligus mengatasi masalah buasir.




Sustained Release Vita C

Membantu menyembuhkan luka dalaman dan dibahagian dubur dengan cepat. Pengambilan vita c amat disarankan terutama buat pesakit buasir yang mendapati keluar darah ketika membuang air besar.






Pengambilan vitamin yang konsistan dan pengawalan diet pemakanan harian juga memberi efect yang positif untuk mengatasi buasir.


Add caption







Jika ingin mendapatkan Produk Atasi Buasir seperti diatas boleh hubungi saya di talian  0182438493. Atau boleh juga klik link www.wasap.my/60182438493/produkatasibuasir.


Saya juga akan mengajar cara makan yang berkesan keatas pelanggan saya untuk mendapat kesan terbaik.

Comments

Popular posts from this blog

Pengedar Shaklee Aktif Kuala Lumpur, Ejen Vivix Dan Youth Shaklee

Cara Menjaga Kecantikan Kulit Muka Tanpa Bahan Kimia.

Promosi Omega Guard November 2018 - Minyak Ikan Terbaik Dan Paling Laris Abad Ini