Rawatan Buasir -Cara Rawat Buasir Tanpa Lakukan Pembedahan

Nak tau cara rawat buasir tanpa pembedahan?   Jom baca.......

Buasir merupakan penyakit dimana ia terjadi di bahagian dubur. Ia dapat dikesan dengan  adaanya pembengkakkan pada saluran dubur. Biasanya pesakit akan merasa kesakitan akibat tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit.




Bengkak terjadi adalah disebabkan oleh pengembangan saluran darah pada bahagian dubur atau ketumbuhan sel-sel yang melapisi saluran dubur. Selain bengkak pada saluran dubur , pendarahan semasa membuang air besar juga terjadi akibat luka disaluran dudur dan terkena najis keras yang bergesel dengan buasir.





Dianggarkan sebanyak 50% daripada penduduk di negara-negara barat akan mendapar buasir selepas mencapai usia 50 tahun.
Buasir juga sering terjadi dikalangan ibu-ibu hamil yang disebabkan oleh janin yang membesar di dalam rahim dan menekan saluran darah pada kawasan dubur sehingga menyebabkan buasir. Faktor pemakanan juga penyebab buasir pada zaman sekarang.





Buasir terbahagi kepada 2 jenis buasir luaran dan buasir dalaman.

Buasir Dalam

-Bengkak buasir yang tertumpu pada bahagian dalam saluran dubur.Lazimnya buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum.

Buasir Luaran

-Berlaku dimana salur darah vena membengkak di bahagian bawah kulit luar dubur.  Pesakit buasir akan mengalami pendarahan , rasa sakit, rasa gatal atau dubur bengkak semasa membuang air besar.















Bagaimana Buasir Terjadi?

-Buasir terjadi diesebabkan:-

1)Sembelit
2)Meneran berlebihan semasa membuang air besar.
3)Berat badan berlebihan
4)Berdiri terlalu lama
5)Mengangkat benda berat
6)Bagi wanita hamil, pembesaran janin menyebabkan tekanan di bahagian dubur dan juga perubahan hormon.

Itu antara sebab terjadi  tekanan pada salur darah dubur dan mengakibatkan buasir.


Cara merawat buasir 

Bila diet pemakanan sudah ditukar tetapi masih mengalami masalah buasir, kebiasaannya doktor pakar mencadangkan beberapa rawatan buasir tanpa pembedahan iaitu;

1)Mengikat buasir- Dengan menggunakan tali yang anjal diikatkan dengan kuat pada dasar dari buasir bagi tujuan memberhentikan aliran darah kekawasan buasir.


2)Suntikan Sclerotherapy- Larutan kimia disuntik kedalam pembuluh darah pada dubur.Ia akan menghapuskan rasa sakit dengan memastikan ujung saraf menjadi kebas dan akhirnya buasir mengecut.



3)Pembekuan dangan inframerah- Prosesnya adalah dengan memancarkan sinar inframerah untuk membakar kawasan buasir,selain bertindak untuk mengurangkan aliran darah.








Set Buasir Shaklee

Anda juga boleh merawat dengan set buasir shaklee yang mampu mengatasi masalah buasir. Pengambilan vitamin secara konsistan dan pengawalan diet harian mampu memberi efect yang baik.


Omega Guard

Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur keatas bengkak tersebut hingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Omega guard juga membantu kecutkan otot yang bengkak. Omega juga membantu kurangkan sakit semasa pembuangan air besar.






Ostematrix

Ostematrix membantu kurangkan sembelit. Juga melancarkan pembuangan air besar. Ostematrix memberi keselesaan ketika alami luka dibahagian dubur.



Herbalax

Membersihkan kerak najis termendap di usus, selain melancarkan pembuangan air besar.











Semua penyakit perlukan rawatan. Jika tidak dirawat kemungkinan akan bertambah parah. Siapa yang susah kalau bukan diri sendiri.... betul tak!

Ingin dapatkan produk buasir , anda boleh hubungi saya di talian 0182438493.
Anda juga boleh klik link www.wasap.my/60182438493produkbuasir.

saya juga akan beri servis yang terbaik untuk kastemetr saya....sekian terima kasih..
  

Comments

Popular posts from this blog

Pengedar Shaklee Aktif Kuala Lumpur, Ejen Vivix Dan Youth Shaklee

Cara Menjaga Kecantikan Kulit Muka Tanpa Bahan Kimia.

Promosi Omega Guard November 2018 - Minyak Ikan Terbaik Dan Paling Laris Abad Ini