Cara Rawat Buasir Dengan Cepat, Selamat Dan Semulajadi.

Nak tau cara rawat buasir dengan cepat dan selamat? Ha... saya ada caranya.



Buasir memang menyakitkan. Bermula dari susah untuk membuang air besar atau sembelit jika tidak di rawat itu akan mengakibatkan menjadi serius dan menjadi buasir.
Buasir terjadi akibat pembengkakan di sekitar dubur (rektum dan anus). Ada 2 jenis buasir yang utama;

Buasir Luar

-Ia berlaku dibawah kulit betul-betul di pembukaan dubur. Ia juga mungkin terasa gatal dan sakit semasa pembuangan air besar. Tanda-tanda awal kebiasaan sewaktu meneran ataupun tekanan membuang air besar, sehingga merasa sakit.

Buasir Dalaman

-Apabila salur darah vena membengkak dilapisan dalam rektum dan mendapati ada pendarahan selepas buang air besar,tapi tidak sakit.





4 Sebab Buasir Terjadi

Sembelit
-Najis yang besar dan keras yang memerlukan teranan yang kuat untuk keluar. Ini mengakibatkan peningkatan tekanan pada saluran venus di bahagian dubur, membengkak dan menjadi buasir.




Berat Badan Berlebihan
-Berat badan berlebihan memberikan tekanan pada saluran venus .



Wanita Mengandung
-Mengandung adalah sebab utama kepada wanita. Ia berlaku bila adanya tekanan yang meningkat akibat rahim yang membesar. Disamping itu bekalan darah wanita hamil meningkat dari biasa.





Pekerjaan
-Terlalu banyak mengangkat barang yan berat juga sebab terjadi buasir. Semasa mengangkat ia memberi tekanan kepada venus.


Tips Atasi Buasir Dari Awal

-Minum air secukupnya.
-Makan lebih serat seperti buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin.
-Bersenam setiap hari.
-elakkan dari pengambilan julap yang menyebabkan cirit-birit yang membuatkan buasir bertambah teruk.
-Jangan meneran semasa membuang air besar.



Anda juga boleh mencuba set buasir shaklee untuk rawatan awal. Suplement yang saya maksudkan ialah omega guard, sustained release vita c dan ostematrix. Vitamin ni ada fungsi tersendiri dan saya akan terangkan.



Ostematrix

-Membantu mengatasi masalah sembelit sebelum menjadi buasir dan melancarkan pembuangan air besar. Penyerapan kalsium ke dalam badan kita  melawaskan dan membantu melembutkan najis tuk melalui saluran usus kita.




Vita C

-Vita c terbukti mampu mengatasi masalah konstipasi yang ringan. Ia juga membantu menyembuhkan luka dalaman dan dibahagian dubur dengan cepat. pengambilan vita c amat disarankan buat pesakit buasir yang berdarah semasa pembuangannya.





Omega Guard

-Anti radang dan membantu mengurangkan bengkak akibat tekanan otot dubur keatas salur darah vena dan sekitarnya. Omega juga membantu mengecutkan otot yang bengkak akibat buasir. Juga mengurangkan kesakitan akibat buasir pada saluran dubur.







Meneran semasa membuang air besar  memang tidak akan menyelesaikan masalah sembelit. Oleh itu anda harus menjaga pemakanan dengan pengambilan serat yang secukupnya bagi membantu mengatasi masalah sembelit sebelum menjadi buasir.

testimoni ostematrix

takut kan kalau kena opration




Jika anda ingin mendapatkan produk diatas boleh hubungi saya di 0182438493.
Saya juga akan mengajar cara makan berkesan  untuk kastemer saya.
klik link www.wasap.my/60182438493/setbuasir


Comments

Popular posts from this blog

Pengedar Shaklee Aktif Kuala Lumpur, Ejen Vivix Dan Youth Shaklee

Cara Menjaga Kecantikan Kulit Muka Tanpa Bahan Kimia.

Promosi Omega Guard November 2018 - Minyak Ikan Terbaik Dan Paling Laris Abad Ini