Cantik Dalaman Cantik Luaran Dengan Produk Berkesan-Kolagen Powder Shaklee

Semua wanita gilakan kecantikan...betul tak?  Kalau boleh nak kulit tu secantik dan selembut kulit bayi.... kan. Tapi tahukah anda, apabila usia kita semakin meningkat, kolagen dalam badan kita akan berkurangan dan itu yang menyebabkan kulit kita semakin kendur dan kurang elastik.




Mengapa ia terjadi?

Kolagen adalah sejenis protien yang sangat diperlukan oleh tubuh badan bagi mengekalkan keremajaan dan keanjalan kulit. Semasa bayi kandungan kolagen adalah sangat tinggi, sebab itulah kulit bayi lebih anjal dan cantik.

Tapi bila kita dah berusia 20 tahun dan keatas kolagen semakin berkurangan. Bila kurang tiada apa yang menyokong tisu badan kita tadi. Habislah kulit jadi tak cantik lagi lepas ni kann..


Opppsss......jangan risau sebenarmya, sebab kita masih boleh ambil kolagen tambahan dari sumber luar iaitu collagen powder shaklee.

Kolagen ini bukan sebarang kolagen tau.... Ia dihasilkan dari sumber yang tahan lasak. Sebab itulah ia dikatakan antara produk kolagen terbaik.









Kesan kekurangan kolagen

Anda akan alami perkara-perkara berikut;

- Rambut mudah kering dan bercabang.
- Kulit dengan pori besar, jeragat hitam dan bintik-bintik.
- Kulit kendur/ berkedut.
- Kekurangan kalsium dan risiko osteoporosis.
- Sakit sendi.
- Kuku mudah pecah dan kurang bersinar.
- Penyakit gigi.
- Payudara kurang anjal.
- Penglihan kabur.
- Organ dalaman kurang berfungsi.

Kolagen adalah unsur utama dalam sendi dan struktur tulang untuk mengekalkan aktiviti biasa tulang, sendi dan urat.



Kelebihan kolagen shaklee

Ia bertindak dalam 3 cara, tidak seperti kolagen yang lain yang hanya tertumpu untuk  keanjalan kulit sahaja.

3 Cara yang dimaksudkan ialah:

1) Keanjalan
2)Penghidratan
3)Antioksidan

Jika diamalkan betul-betul hasilnya memang berkesan. Anda akan nampak perbezaan pada kulit wajah anda. Jika sebelum ini ada pigmentasi, jerawat, jeragat, kulit kusam dan nampak kasar, tapi lepas amalkan kolagen, kulit lebih sekata, lebih gebu dan halus. Bintik-bintik hitam pon dah takde lagi.


Kebaikan kolagen shaklee

1) Kulit lebih anjal, licin dan berseri

- Dari segi kebaikan kepada kulit memang tidak dinafikan kolagen sangat popular namum bagaimana kolagen membantu pada kulit anda?
Kolagen bantu kekalkan keanjalan dan menghalang wajah dari kedutan dan kelihatan lebih muda.


2) Memperbaiki sindrom usus bocor

- Sindrom usus bocor ialah keadaan dimana toksin dapat melalui saluran pencernaan anda. Kolagen membantu memecahkan protien dan melegakan lapisan usus anda, ppenyembuhan dinding sel rosak dan penyebatian dengan penyembuhan asid amino.

Manfaat pencernaan terbesar memakan kolagen ialah membantu membentuk tisu penghubung dan dapat menyembuhkan lapisan perlindungan saluran gastrousus.



3) Kepadatan otot dan tenaga

- Ransangan dalam kolagen bantu meningkatkan metabolisme anda dengan menambahkan jisim otot tanpa lemak dan membantu dalam penukaran nutrien. Salah satu peranan glycine ialah membantu tisu otot menukarkan glukosa kepada tenaga yang memakan sel-sel otot.
Glycine juga membantu meningkatkan metabolisme anda.


4) Menguatkan rambut, kuku dan gigi

-Colagen adalah blok utama bagi kuku, rambut dan gigi. Menambah kolagen dalam regimen diet anda boleh membantu menjaga kuku anda kuat dan mengurangkan keguguran rambut. Kolagen banyak membantu dalam mengurangkan keguguran rambut dan penyakit yang berkaitan kulit yang lain.




Keistimewaan kolagen shaklee

1) Molekul yang kecil dan penyerapan yang lebih tinggi.
-1000 dalton dan paling optimum diserap oleh badan.


2) Shaklee kolagen memilih sisik ikan merah sebagai sumber yang premium kerana ikan merah hidup didalam laut pada paras 5000m bawah laut. Jadi kolagen yang dihasilkan dari sisik ikan merah sudah tentulah lebih tahan lasak dan berkualiti tinggi.


3) Kolagen shaklee juga bukan sekadar kolagen biasa kerana ia juga mengandungi 8 bahan aktif lain iaitu ekstrak biji benih camellia japonica, ekstrak pfafia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, labto bacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang meningkatkan keberkesanan kolagen dan menyokong kecantikan dari dalam ke luaran.








testimoni:








Nak dapatkan kolagen powder shaklee boleh hubungi yus di 0182438493 atau klik link www.wasap.my/60182438493/kolagenshaklee


Comments

Popular posts from this blog

Pengedar Shaklee Aktif Kuala Lumpur, Ejen Vivix Dan Youth Shaklee

Cara Menjaga Kecantikan Kulit Muka Tanpa Bahan Kimia.

Promosi Omega Guard November 2018 - Minyak Ikan Terbaik Dan Paling Laris Abad Ini