MASALAH NORMAL YANG DIHADAPI OLEH IBU MENGANDUNG.

Salam sejahtera semua yang lintas di blog saya.Apa khabar ye. Harap sihat walafiat. Tiada apa yang bahagia bagi pasangan yang berkahwin jikalau tiada zuriat....betul tak.

Kat sini saya nak cerita sket masalah biasa yang dihadapi oleh setiap ibu hamil.

Kebiasaanlah kan masa awal kehamilan ibu akan berasa mual atau morning sickness. Morning sickness ni mungkin sebab tak tahan bau masakan, minyak wangi dan apa yang bersangkut dengan bauan memang akan berasa mual.
Salah makan pon akan menjadikan ibu mual.



Masalah lain bagi ibu hamil adalah sakit pinggang sebab apabila waktu mengandung tulang belakang digunakan untuk menyokong bayi.


Tekanan darah juga harus seimbang. Ibu hamil tidak boleh selalu strees kerana akan mengakibatkan tekanan darah naik. Mungkin akan memudaratkan janin.



Sembelit juga akan terjadi pada ibu hamil kerana kekurangan nutrisi yang secukupnya.
Sembelit juga akan membuat ibu stress kerana proses meneran air besar memang menyakitkan.

Masalah paling ketara pada ibu hamil adalah kejang kaki. Kejang kaki adalah kerana si ibu tidak mengambil kalsium yang sesukupnya. Kalsium amat penting bagi ibu hamil dalam membentuk bayi yang sihat. Kalsium juga mengurangkan sakit gigi ibu hamil.


Ibu hamil juga tidak lari dari terkena kencing kotor. Mungkin kerana si ibu kurang minum air masak. Sebab itu jadi kencing kotor.


Tapi itu semua boleh diselesaikan dengan set hamil shaklee. Nak dapatkan set hamil shaklee boleh pm saya pengedar sah anda.

Pm saya di 0182428593(sid1222250)




Comments

Popular posts from this blog

Pengedar Shaklee Aktif Kuala Lumpur, Ejen Vivix Dan Youth Shaklee

Cara Menjaga Kecantikan Kulit Muka Tanpa Bahan Kimia.

Promosi Omega Guard November 2018 - Minyak Ikan Terbaik Dan Paling Laris Abad Ini